Oversharing?!

I dag kjente æ litt på angsten.  Satt å drakk morra kaffen, og ble plutselig veldig engstelig.  Begynte å tvile.  På mæ sjøl, og på bloggen min.  Tanka som “ka e det du holde på med?!”  “e den bra nok?” begynte å svirre i topplokket mitt.

Koffer dele hele livet ditt med alle og enhver?  E det du tenke og føle så forbanna interessant for andre?  Blir folk lei av dæ?  Syns dæm det e det samme oppgulpet som kommer hver gang?

Syns dæm du e teit?  Snakke dem om mæ? Negativt eller positivt?  E det småhumring i krokan å himling med øyan?

Den jævla tvilen.  Om man e bra nok.  Om det man gjør e godt nok. Fuck den!  Piss off!  Æ kose mæ!  Det e sinnsykt deilig å ligg hær å plinke på tastaturet.  Æ bearbeide livet mitt! La mæ få lov til det.  Endelig har æ funnet nå som æ mestre igjen.

Æ skrive nesten hver dag.  Til og med når æ e sliten og lei.  Så tømme æ hodet for rot, bekymringa, gode minna og dårlige minna. Tømme hodet for tanka og følelsa. Det e nesten som ei dagbok.  Det kan anbefales !

Oversharing kanskje.  Men æ vet at hadde æ lest om nå av det hær som æ har skrevet når æ va som sykest, så ville det ha hjulpet mæ.  Æ skulle ønske nån kunne fortalt mæ ka æ hadde i møte.  Kor peise tungt det ville bli.  Fortalt mæ om opp og nedtura.  Som rehabilitering e full av.

Æ skulle ønske at brosyran som helsevesenet dele ut va mer ærlig og mer lettlest.  Det hadde gjort alt mye enklere.  Å forstå og godta.  At sånn hær e det.  Sånn e livet ditt nu, sånn blir det ei god stund fremover.  Sånn blir det kanskje for alltid.

Når æ tenke på det, så vike tvilen plass.  For at det æ gjør e riktig og viktig.  For andre som måtte gå igjennom nå av det samme, som e pårørende eller som har opplevd ting i livet som dem kan sammenligne med det æ har opplevd.  Det e i alle fall viktig for mæ sjøl.  Det føles godt.  Høre du tvilen!  Det e ikke rom for dæ hær!

Hvis æ klare å gi leseren en følelse.  Sorg, tristhet, pågangsmot, latter, sinne, optimise, engasjement, irritasjon eller what ever følelse så har æ klart nå.  Hvis æ med bloggen min kan gi nån et tips korsen æ har løst mine problema, så har æ klart det.  Hvis du som lese min blogg føle at den e nyttig på et eller anna vis , ja så har æ klart det!

Da har æ klart å formidle det æ ønske.  Så fuck off tvilen!  La mæ få lov til å kose mæ med blogginga mi.  Kall den oversharing, kall den ka fan du vil.  Æ skal fortsette å plinke på tastaturet.  Så lenge det e pust i mæ, og så lenge fingran mine har kraft!  Æ skal skrive så lenge æ finne glæde med det!

Ferdig snakka!

8 kommentarer
    1. Du må for all del ikke tvile på dæ sjøl eller bloggen Sølvi❤Æ si det igjen du e så god på å formidle alt du har gjennomgått underveis?
      Æ blir så fenga og rørt til tåra av det du dele i bloggen din,så stå på Sølvi æ heie på dæ???

      1. Tusen takk Hege! 🙂 Det varte bare ei lita stund den tvilen. Vi menneska e så stupid av og til. Så redd for ka andre tenke og trur om oss. Så unødvendig å bruke energi på å tvile! Æ får jo gode tilbakemeldinger på bloggen min. Ka skal til for at man trur man e bra nok? Nei æ må nok bare jobbe vidre med hodet, og fortelle mæ sjøl det hver dag. Så trur æ på det sjøl til slutt 🙂 Klæm til dæ fra mæ!

      1. Takk Stine:) Tvilen har vika plass! Den varte bare ei lita stund på morrakvisten. Jævla tvilen vi menneska dessverre e født me! Klæm til dæ!

      1. Takk Kate 🙂 Æ skal holde på så lenge æ har nå å skrive om! Æ har jo levd i 47 år, så æ trur det tar ei god stund før æ e ferdig skrevet 😉 Go hælg, og go klæm fra mæ

    2. Du skulle bare ha visst hvor nyttig denne bloggen er for meg? du er fantastisk og gjør en kjempejobb? jeg har mange av de samme utfordringene som deg når det gjelder et topplokk som ikke er helt på nett, og jeg har lært mere om meg selv av å lese bloggen din enn alle de ca 40 legetimene jeg har hatt siste åra? du er fantastisk til å sette ord på ting og formidler det på en fantastisk god måte? takk
      Stor klæm fra ei som har stor nytte og glede av bloggen din❤

      1. Kjære dæ, tusen takk for fin tilbakemelding! Æ smile og føle mæ stolt hær æ sitt. Enda i mornkåpa, utslitt etter oppussing. Æ kjenne æ fikk litt fornya energi av dine fine ord! Takk skal du ha! Glad æ kan gi dæ nå med bloggen min. Klæm

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg